The Square – кошмарът на куратора

The Square на Рубен Йостлунд (златна палма в Кан ’17) осмива презадоволеното инфантилно общество. В случая обществото е на Швеция, а призмата през която го прави е съвременното изкуство. Протагонистът е куратор в голям, добре бюджетиран кунст музей.
С комични възли и обструкции, подчертаващи неадекватността на своите герои – веднъж спрямо продуктът на тяхното образование -арта, и втори път спрямо инстинктите и поведението на хората от низшите стъпала, Йостлунд критикува закърнелите възприятия и сетива на своята култура, поставя под въпрос комуникацията между етажите в социалната “торта” и  пита що е контемпорари арт и какви са му пресечните точки с живота.

„Медиите са част от начина, по който гледаме на света и по който го разбираме. Смятам, че е важно да анализирам това, защото съм убеден, че движещите се изображения са най-мощният начин да се изразяваме и вследствие на това най-опасният. В същото време филмите ни дават изключителен достъп до света: има толкова много неща, които всъщност не сме направили, но пък сме ги изживели в главите си, докато гледаме.
Филмите провокират размисъл за статуквото и за онова, което приемаме за даденост. Истински се вълнувам, когато някой ми каже, че цяла вечер с приятели е дискутирал мой филм. Това значи, че работата ми е провокирала промяна извън киносалона.“
Рубен Йостлунд

Ако ни харесваш и искаш да продължим да пишем киноревюта, ще се радваме да ни подкрепиш – цъкни ТУК и поръчай тишърт от сайта branditi.com!

Последвай ни и в IG: @movies.bg

5/5 - (1 vote)
5.00 avg. rating (98% score) - 2 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.