Перфектен крими-материал в The Bridge 01


В сериала Bron/Broen 01 (2011-2018) въпросният мост е това красиво инжинерно съоръжение-хибрид, наречено Йоресунд, което свързва Малмьо с Копенхаген. Една вечер осветлението му угасва, само за да разкрие на камерите 45 секунди по-късно, позиционирано точно по средата му тяло на жена. Юридически, едната половина на трупа е в Дания, другата е на територията на Швеция. Отделно, двете половини, наглед съвместими, не принадлежат на едно и също лице…
Фабулата е прецизно картографирана, така че разкритията във всеки следващ епизод сеят гора от потенциално нови пътища за разследване; никой от зрителите не е интелектуално подценен. Героите се разкриват с действия и поведение, а не чрез преразказ от устата на друг персонаж – прийом, знак за творческа импотентност. Писателят и сценарист Ханс Розенфелд е осигурил перфектен материал.

Сформиралата се двойка по случая включва полицая Мартин(Ким Бодниа-Дания) и Сага(София Хелен-Швеция). Двамата са пълни противоположности и това няма как да не породи привличане. Тя е мечтата за всеки участък – работохолик, педантично следваща буквата на закона, недосегаема за чувства, емоции и грешки. Миналото й е травматично и завоалирано. Наред с това е болезнено пряма, прави бързи заключения, влага ред в хаоса от улики, разбира от патоанатомия, изобщо, винаги е на първа линия. София Хелен е идеален избор – съумява да контролира лице, стойка и походка така, че да изглежда като аутист. Полицаят Мартин Роде на Ким Бодниа, великолепен актьор познат от датската трилогия Pusher(1996-2005) на Николас Ван Рефн, наопаки, дава израз на чувствата си, и е всичко друго, но н е и педантичен. Сюжетът на първия сезон прави красива спирала и захапва убедително опашката си, по приятен начин бумерангът напомня класиката на Финчър “Седем”, Лице на заем и други образци в жанра, но с надграждане. Антагонистът злодей  е с правдоподобен бекграунд, мотивацията му лесно може да извика неудобни симпатии, похват от голямото кино. Смъртоносните си планове шлифова почти десетилетие. Актуални социални проблеми кто безработицата, полицейското насилие, двойни стандарти и третирането на бежанците са постоянен мизансцен, който ситуира продукцията в днешния ден. Нордическият минимъл дизайн предопределя визията на всеки кадър, изобилстват стилни панорамни гледки към ненормално подредените Малмьо и Копенгаген, безподобният мост става деен и одухотворен символ. Диалогът е стегнат, монтажът бърз – внушава се чувството, че екипът зад заглавието спокойно може да заеме ролята и функциите на сценарните прототипи. Десет часа северно кино на нивото на най-доброто от Netflix. Вторият сезон не разочарова с нищо, точно обратното.

3.60 avg. rating (73% score) - 15 votes

, , , , , , , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)