Жълто море – в топ 10 на южнокорейското кино

Отчаян самотен мъж от Чосон* /Jung-woo Ha приема мокра поръчка от подземния свят, шанс семейството му да свърже двата края. Поръчаният се намира в същия град в Южна Корея, където е изчезнала и съпругата на Jung-woo Ha, заради която е задлъжнял.
На място намеренията на Jung-woo биват изпреварени от други. Той попада в обсега на схема, в която е нужна изкупителна жертва, но подобно много екшън герои от Рамбо насам, няма намерение да се предаде, не и преди да разбере, кой му е устроил капан.
The Yellow Sea е вторият филм на Хон Чжин На (и той в топ 10 на южнокорейските режисьори), след “Преследвач / Chaser”. Всичките 157 минути (ту мъч) на “Жълто море” са в обезцветена мръсносива гама. Камерата е ръчна – монтажът перфектен. Екшън сцените са с репортажна автентичност. По концентрация и графичност на ексцесии гони (ненужно) “Олдбой”.
Бекграундът Хон Чжин На е подбрал така, че да действа като мини еко катастрофа – само “продукти на лоша расова хигиена”, постиндустриални мутации и животински порядки. За такава експортна честност включват в официалната програма на Кан(2010).
*Жълто море е между източните брегове на Китай и западните на Корейския полуостров. По време на Втората световна, много корейци напуснат домовете си, за да избегнат японците. Някой отиват в СССР, други на границата между Китай и Корея, в Чосон (Чо-Слънце).
В края на Втората световна след освобождението от японската военна империя, Северна(комунистически-религиозна диктатура) и Южна Корея(корейски капитализъм) се сцепват от кръвопролития, продължаващи и днес. Евтината работна ръка на Чосон емигрира повторно в Южна Корея, където имиджът им е свързан предимно с пороци.