The Prestige


По-велика абракадабра от киното, само по себе си, биха могли да бъдат само филмите за шамани, факири, магъосници, фокусници, магове, чародеи и други редови илюзионисти. The Prestige / Престиж (2006) излиза изпод шапката на Кристофър Нолън, достатъчно известен вече кино заклинател. Историята е хем приказна – хем приказно разказана, което още повече усилва аурата около необяснимото и дълбоко кодираната ни тяга към него. Сюжетът предлага поетапно, ескалиращо до висша проба мистика противоборство, на двама безгранично амбициозни таланта, делящи едно време, едни мечти. “Стълбата” под краката им държат Майкъл Кейн и Дейвид Бауи, като легендарния Никола Тесла.

Тандемът от Батман Майкъл Кейн- Крисчън Бейл тук влиза в конфигурации с Хю Джакмън, Ребека Хол, Скарлет Йохансон. Войната между двамата, слава богу, не е просто за по-добър сценичен номер, макар че се разгъва в стила на реваншистки дуел, провокиран от една нелепа смърт. Самоубийственото съревнование отговаря на функцията на неофициален обет, изискващ жертвоприношение на повече от една глава. Както логично казва единият – в основата на добрия трик е саможертвата. Екшън моментите в надскачането Нолън филмира така, че да не заглушават патоса в тезата – животът е измама. Красива или не, зависи от индивидуалните сили да укротиш съмненията си. За мелодията на науката и нейните капризи, завесата повдига високоволтовият, изпреварил епохата си Тесла (те двамата с Томас Едисон са движеща двойка в миманс). Трите акта на класния фокус, обяснени от Кейн, подчиняват и структурата на филма. Въведени като публика в това какво ще се случи пред очите ни, ние наблюдаваме епично, наелектризиращо самоунищожение, взимащо дъха ни във втория акт. Но какво става в третото, когато изчезналият заек, гълъб, човек трябва да придаде завършеност на изкуството с обратната си поява? В това действие Нолън разгръща цветната си магия, без това да е клише. Уж, накрая знаем, как двамата по своему постигат коронния си номер с телепортиране, но в същото време ни е и ясно, колко деликатно изтънил е автора на филма през това време, нишката на нашето така. нар. знание.

Oще добри кино фокуси по темата за пренясяне, клониране, или както искате го наречете: Coherence (2013) и Die Tür (2009)

5.00 avg. rating (99% score) - 2 votes

, , , , , , , , , , , , , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)