Regression



Regression по дела и документи е на чилийския испанец Алехандро Аменабар, aвтор на страхотния трилър от 96-а Tessis/Дисертация и на “Отвори очи” с Пенелопе Крус, по-известен с римейка на Камерън Кроу отново с Пенелопе – “Ванила Скай”. На пръв поглед хорър-сюжетът тук включва сатанински секти, жертвоприношения, съзаклятие към рогатия и прочее злокобен маскарад заснет във филтри сепия и индиго.

Подлуделият детектив на Итън Хоук с разширените си оцъклени в огледалото зеници и студена пот напомня Хари Ейнджъл на Мики Рурк от Ангелско сърце. И как иначе като разследва случай, съшит единствено по думите на уж прозрачно невинната като порцеланова сълза Ема Уотсън и изтръгнато с хипноза признание (ала The Fourth Kind), от устата на набеден за педофил и сатанист селяндур. Но тъй като Алехандро Аменабар е режисьор съоръжен с въображение, а не е Димитър Митовски например, след 85 минути заблуждаващо жанрово кино в реквизита на гнили мазета, раздиращи нощта остриета, накълцани младенци, обилни валежи и ченгесарска суетня,  скейт дъската на трилъра прави изящен флип флоп и нещата си идват на мястото.  Получава се сръчен филм, изобличаващ остро перверзното лековерие на фейк-нюз-post-truth-масите, готови да треперят ритуално всеки път щом разлистят жълтата преса. Поставени са под въпрос и съпротивителните сили на науката и интелекта. Поведението на героинята на Ема силно напомня малката буба, съсипала живота на Мадс Микелсен в The Hunt.

5.00 avg. rating (98% score) - 1 vote

,

  1. No comments yet.
(will not be published)