Майкъл Фасбендер е цитиращ Лорънс Арабски робот в Прометей (2012)

Прометей (2012)
С тежестта на вселенски патриарх, Ридли белобради тупва на масата епохалните въпроси: Кои сме, на къде отиваме?
2091-ва тези отчайващо нерешими въпроси имат материалната база да получат задоволителен отговор. Космически проект за трилион долара изпраща кораб на планета поразително близка по състав и атмосфера на Земята. Повод за авантюристичния тест за бащинство са скални рисунки с хилядолетна давност пръснати по света, недвусмислено сочещи един и същи митичен създател.
Сред разнородният по психическа издръжливост екипаж инкогнито присъства и неговият двигател, мултимилиардерът с един крак в гроба и кожа на костенурка, Гай Пиърс. Инструктажът му към подопечните е разнопосочен. Нуми Рапас е крехъх учен, професионално мотивирна да пише история и да урежда лични сметки с Боговете. Човек сам избира в какво да вярва е нейното мото.
Чарлийз Терон е материално момиче (леко плоска като герой) с нулев интерес към темата, подкована да държи изкъсо либидото и колектива си.
Най-интересният персонаж, Дейвид/ Майкъл Фасбендер (брррр, по пластмасов и от Джъд Лоу в И.И.!), е цитиращ Лорънс Арабски робот, свързващо звено между замесените естествен и божествен интелект. Въпросът доколко е програмиран за своеволията си остава докрая(и слава богу) отворен.
Философската семка, защо Създателите ни са поискали унищожението ни, прави Прометей повече от космически хорър.
– А нима има човек който не желае смъртта на родителите си – контрира робота Дейвид.
.
Сцената, в която Дейвид задейства макро театъра на Дизайнерите е велика. В кратък но трогателен холограмен образ виждаме интерпретация на големия Взрив и зараждането на Слъчевата система.
Финалът ситуира епопеята в началото на Пришълеца (Прометей2 е зареден). Натрапчиво красивата визуалност е впъти повече от философския заряд, но така или иначе никой не е обещавал друго. Някъде между Блейд Рънър и Пришълците, Прометей е самостоен член в Пантеонa на Скот.
Ако ни харесваш и искаш да продължим да пишем киноревюта, ще се радваме да ни подкрепиш – цъкни ТУК и поръчай тишърт от сайта branditi.com!
Too late. Ревюта от тоя род са вървежни 2 дена след премиерата. Сега е времето на чопленето на редицата нови тъпотии, които наизлязоха заедно с BR/DVD изданията.
не е toо late, гоня снхронизация само с моята програма:)твоето ревю за Прометей ме изкефи, че е нахъсано, апропо, прокреационизма не мислиш ли че е жанрова шапка по дифолт?
Всъщност филмът не е про-креационистки – просто един герой поставя в една реплика еволюцята под въпрос. В Прометей някъв Инженер посява семената, от които тръгва еволюцията – което си е чиста проба фонденикенщина, а не креационизъм класически стил. Откровено казано, споменах изобщо за креационизма в ревюто, защото ми беше интересно дали киноскротума, след като опява на последователите си, че не ми чете блога, ще базира след това половината си ревю на тая идея. Резултатите са налице. А изобщо писах ревю, защото успях да го гледам преди нахъсаната бг кинокритическа сган и беше фън да нагъна грандиозните им очаквания. :)
Иначе, да – тоя тип лайна са си жанрова шапка. Нищо против тематиката, стига да е подходено кадърно. В тоя филм обаче философската семка дето я споменаваш, е празна.
С последния ти абзац съм твърде несъгласен.