Лешояда


 Nightcrawler

Безработен самотник, Луис Блум/Джейк Гиленхал опитва поредната врътка да изкара някой долар на черно в бетонната пустиня на нощен Ел Ей. Подобно Леополд Блум на Джойс и този Блум е “a man of appetites”. Емпатията  към хората на Лешояда е реторичен въпрос. Отслабването и изтощеният вид на Гиленхал (Zodiac, Prisoners, Enemy, Donnie Darco, End of Watch) открояват това. Гиленхал пише, че е наизустил филма като пиеса и старателно избягвал да мига пред камера. Добра алегория за хипнотизирания към vulgar display of power индивид.


nightcrawler

Блум се самообучава в интернет, за да хакне съществата, с които малко си прилича – нюхът към нездравото е на Грьонуй (“Парфюмът”). Вечерта в която краде желязо става свидетел на катастрофа и на работата на “репортерите от Нощен труд”. Смъртта от упор не го впечатлява, впечатлява го тарифата й на телевизионния пазар. С минимум средства аматьорът реализира стартъп. Ръка му подава Рене Русо, гладен за рейтинги продуцент от треторазряден канал. Сътрудничеството е повече от ползотворно за полевия новинар, който се ъпрегрейдва с Dodge Challenger SRT и доверчив сътрудник (Riz Ahmed – “Четири пера”) Кървав спорт; ненаситното око на драгия зрител предопределя триумфа на Блум и измива греха от ръцете му.
Режисьорският дебют на Дан Гилрой (съпруг на Рене Русо) е красиво заснет – както някой каза, Ел Ел не е изглеждал толкова мръсен и жив от Drive насам. Идейните му основания са в “Телевизонна мрежа“(1974) и “Портокал с часовников механизъм”. Изводът му пък е още по-стар – в схемата доставчик-потребител-производител на насилие, позицията на всеки (съ)участник е временна и абсолютно заменяема.

П.П

“Човекът, който настройва техниката си, за да направи перфектна снимка на  страданието може би също е хищник, още един лешояд в кадъра”
Обвиненията в случая в случая са към Кевин Картър(33), самоубил се 3 месеца след снимката с “Пулицър” 93-та

5.00 avg. rating (99% score) - 5 votes

, , , , , , , , , , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)