Джейд


Jade / Джейд (1995) е разписан от Джо Естерхаз, и само заради режисурата и своеволното частично пренаписване от страна на големия Уилям Фридкин, автор на адаптираните от театрални пиеси Killer Joe и Bug, приликите с Първичен инстинкт са по-малко. Историята се върти около детектив (Дейвид Карузо ) от Сан Франциско, който разследва псевдо ритуално убийство на похотлив милионер. Открит в имението на богаташа секс запис разкрива предполагаемото му намерение да изнудва политик (Ричард Крена), първа писта в оргиите. Секс записът насочва Дейвид Карузо към персоната на уважавана и заможна психоложка (Линда Фиорентино) с двойнствения живот и лайфстайла на Шарън Стоун от гореспоменатия Basic Instinct. Палавата психоложка е жена на влиятелен адвокат (Чаз Палминтиери) и стара тръпка на детектива, което както сме виждали в хиляда други филми, става причина, поне такава е идеята, за перверзно опасна игра на надмощие, догадки и други холивудски трикове от торбата.

При първото гледане преди двайсет години секс сцените с Линда се врязаха в паметта ми със силата, с която черният понтиак тъндърбърд във филма прегази манекенско отгледаното тяло на Енджи Евърхард. Не е ясно защо Уилям Фридкин  е поел руля на този предсказуем трилър, но това което е постигнал чрез занаята си не е за изхвърляне. Гонките с колите са на топ нивото на “The French Connection”, за който взе Оскар през 1972, а за Линда (гледайте я в The Last Seduction) вече казах – притежава нужните интуиция, чувствителност и данни, за да персонифицира и най-гузните  мръснишки мисли. Колкото до Дейвид Карузо, той е симпатичен и уместен сякаш по подразбиране.

5.00 avg. rating (98% score) - 1 vote

, , , , , , , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)