Заложник на смъртта – малко Малкович, и то с плакатно-благотворителни цели

Afterwards (2008)

Когато сетният час на някой наближава, от яркoцветна аурата му избледнява. Малцина, наричат се предвестници/ messengers, знаят това, виждат го и могат, без да влияят на хода на събитията, да подготвят ако искат пътника към отвъдното, да му бъдат последен компаньон.

Предвестниците са платили висока цена за паранормалната си способност – загубили са близък. Тази спекулация върху смъртта, литературно изнесена от Мишел Спиноза, французинът Жил Бурдо адаптира в Afterwards (2008) и пренася на английски в американски контекст с Джон Малкович начело.

Като нюйоркски лекар, страданията и смъртта са му ежедневие. Талантът на предвестник пък го е формирал като стоик. Поредната задача, която си поставя е да подскаже на успял адвокат какво чака него и обкръжението му в близка перспектива.

Обратът е заложен в предопределението на въпросния адвокат/Ромейн Дюри- познат от редица френски комедии и драми; дървен, самоуверен и крайно неправдоподобен.

Afterwards (2008)

С плот като от в-к “Феномен”, без намек за надматериална дълбочина в дискусията за най-важните събития в живота на човек, актьор като Малкович не прави много. Тук няма даже талантлива ню ейдж трактовка, а само евтин кич.

В “Позор/Disgrace по едноименния роман на Дж. Максуел Кутси, образът на Малкович намира сили да опознае християнските аспекти в страданието, да се извиси, че и да помага. В Afterwards известният му фейс е с плакатно-благотворителни цели.

Още от същото: “Hereafter (2010)

5.00 avg. rating (99% score) - 3 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.