Belle de jour/ Дневна красавица


Belle de jour

Доста преди Кристофър Нолън да ни демонстрира слизане четири нива в подсъзнанието, Луис Бунюел  е правел същите фокуси, с тази разлика, че при него асансьорът се движи между етажите на фантазията.

Дневна красавица (1967) е адаптация по романа на Жозеф Кесел и учебникарска класика. Освен режисьор, Луис Бунюел е и съсценарист с Жан-Клод Кариер.
Катрин Деньов е Северин – класен бисер в публичен дом от три до пет и благоприлична съпруга на уважаван хирург в останалите часове.

Belle de jour

Пресметливо красива, фатално стеснителна и убийствено аристократична, бижуто Северин праща дискретния чар на буржоазията  директно по дяволите, там където между впрочем, са и левите убеждения на Бунюел.
Спомените за сексуален тормоз от баща й, посяват желанието у Северин да бъде доминирана, да търси грубата компания на маргинални типажи. Секс сцени липсват. Еротиката е във фантазиите на зрителите. Звънливи карети, котешко мяукане, абстрактни етюди, жестове и мимики, тайнствени кутии, бастуни, мнима болка – спиралата на сюрреализма е безкрайна като в литография на Мориц Корнелис.
Внимание. Който удържи дъската си на тази вълна, да намине и към Алехандро Ходоровски.

 

 

5.00 avg. rating (99% score) - 2 votes

, , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)