The Descendants/ Потомците – между земята и границите на семейната територията

The Descendants/ Потомците (2012)
Александър Пейн взе Оскар за адаптиран сценарий за Отбивки . Там отряза Клуни за ролята на застарелия актьор, затова пък в The Descendants компенсацията му е голяма, колкото номинация на Академията, която обаче за съжаление остана неосребрена.
След като жена му изпада в кома, адвокат Клуни се сблъсква със собствената си несъстоятелност като баща на две бързо растящи дъщери. Инцидентът оставил жена му безмълвна го лишава от разговорът, който с години е отлагал.
Изплували на повърхността истини за съпругата му, допълнително фрустрират Клуни в момент, в който като попечител на апетитно парче хавайска земя, трябва да вземе съдбоносно решение за бъдещето й.
Метафората между декарите земя и невидимите граници на семейната територията извежда темата за наследството през призмата на подялбата, била тя физическа или духовна и съхранението на целостта.
Пейн е милостив към героя на Клуни-Мат Кинг и макар в някои ситуации да е трогателно глуповат- особено когато иска съвет от 15годишен тинейджър, той намира сили за правилните решения.
Добър филм, майсторски разказана история. Оскарите още не са минали, така че не се знае кой ще го вземе – дали Клуни или Дюжарден. Лично аз не мога да избера. И двете изпълнения са разкошни и много различни.