Stage Beauty


stage beauty

От средата на шестнайсти до първото десетилетие на седемнайсти век Англия преживява ренесанс на своята поезия и литература. Театърът е в нечуван подем най-вече заради пиесите на най-прочутия съвременник на Елизабет I – Уилям Шекспир. Любопитен факт е, че всички роли в тогавашния театър се играят от мъже, както е било в античния театър, както е и в японския. Stage Beauty се фокусира върху момента, в който крал Чарлс Втори променя това статукво завинаги.

stagebeauty

Били Кръдъп – тук най-красивият травестит евър, е примадона в трупа предвождана от големия Том Уилкинсън (ужасно смешен като боядисан Отело). Неговата Дездемона буди възхищение и в двата пола, буди възхищение и у Клеър Дейнс, будно и влюбено в сцената девойче от реклама на шоколади Милка. Нелегалният й статус на актриса изисква постоянно прикритие. Били е нейният идол, идол който самодоволно манифестира изработената си (или вродената си, не знам) женственост пред очите й. Късметът на аматьора среща незаконната театралка с краля (гиздав като инфанта или като Салвадор Дали Рупърт Еверет), който от височината на нарцистичните си капризи, съвсем не на шега легитимира с декрет бленуваната професия за Клеър и за всички останали кандидат пърформърки. Феминистката победа се отразява зле на Били- низвергнат, поруган и демонтиран шумно от пиедестала на напудрена звезда. Разбира се, публичните унижения и удари под кръста само  подхранват огъня помежду им с новата първа, истинска дама в народния театър. Нещо повече – тук вече скриптът стъпва на подвижни пясъци – от трепетните обертонове в гласа до фейк винетките с ръце, очи и таз, той единствен може да я научи убедително да изгражда и влиза в женски образ; респективно тя пък единствена може да издири и стимулира изоставената му още в детството хетеросексуалност. Софт обмяната на телесни сокове и гореказаните винетки ми идват в повече по принцип, но филмът си го бива. Ако беше другояче Де Ниро нямаше да му е продуцент.

П.П.
Заради страстта си по Клеър, очевидна за зрителя, в живота Били напуска бременната си жена.
Благодаря на Никола Тороманов за препоръката. Жалко, че не съм могъл да видя неговата сценография по адаптирания от Александър Морфов(“Примадона”) и поставен в Тел Авив текст на Stage Beauty , 2012-та.

5.00 avg. rating (99% score) - 3 votes

, , , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)