Red Road (2006) – Андреа Арнолд за неврозите в градската тъкан

Red Road (2006)
Андреа Арнолд (Fish Tank) е от любимите ми режисьори. (Катрин Брийо и Virginie Despentes са другите жени в тази преобладавана от моя пол професия, на които се възхищавам).
Red Road започва с видеостена от десетки монитори, които са работното място на Жаки/Kate Dickie – CCTV оператор в индустриален район в периферията на големия град.
Задълженията й да филтрира ежедневните занимания на обикновените хора и да следи за евентуални нарушения я обричат на болезнена самота. Единственото и разнообразие са едноседмичните секс-срещи, в кола спряна на черен път, докато кучето на мъжа ги чака да свършат отвън.
Един ден в полезрението на камерите, Жаки улавя случайно човека, когото се е надявала никога повече да не среща в живота си.
Всичко е снимано от ръка, но това не дразни (както у Катрин Бигалоу), защото е обосновано от контекста на цялата миришеща на нерешени проблеми градска тъкан. Скриптът е класически и величав каквито са и отмъщението и прошката по дефиниция.
Kate Dickie , както и всички останали (тук е и Майкъл Компстън от Сладките 16) правят смазващо реалистични изпълнения. Саундтракът включва единствено Morning Glory на Noel Gallagher от Oasis
и Love Will Tear Us Apart на Джой Дивижън, изпълнена на финала от Honeyroot така, че косъмчетата на ръката ти да стоят дълго време изправени.
Ако ни харесваш и искаш да продължим да пишем киноревюта, ще се радваме да ни подкрепиш – цъкни ТУК и поръчай тишърт от сайта branditi.com!