София Филм Фест 2014: Moebius (2013)

Moebius (2013)
I am the father, the mother is I, and the mother is the father. Moebius *
Системни изневери провокират мъстта на лабилна съпруга. Въоръжена със затиснат от бюст на Буда нож, тя прави опит да кастрира мъжа си; неуспехът насочва острието й към спящия син.
Преди да избяга поглъща отрязаното пред очите на бащата. На улицата човек изпълнява молитвен ритуал. В краката му е включен фенер, с лъч осветяващ образа на Буда – статуетка зад витрина на магазин за сувенири.
Бащата се подлага на манипулация, с цел половият му орган да замени липсващия на детето му. Синът през това време става свидетел на тройното изнасилване на любовницата на баща си. Въпреки физическата неспособност да съучаства се озовава в килия. На свиждане баща му му дава сгънат на четири лист.
Принтираната статия информира, че цялото човешко тяло е ерогенна зона и търкане с камък до кръв в кожата може да доведе до оргазъм. Синът и бащата се пристрастяват към мазохистичната практика, дотолкова, че когато след затвора любовницата на бащата забива нож в гъба на сина, това става нов екстремен източник на сексуално удоволствие.
Heavy duti slice of poetic insanity коментират критиците , новият филм на Ким ки-Дук, или Ким ги-Док, както специалистът по източно кино Андроника Мартонова твърди, че е по-правилно.
Като част от програмата на София филм фест 2014 Мьобиус няма как да не зарадва феновете на най-известния корейски режисьор. Сниман е с дигитална камера, при очевидно нисък бюджет.
Сексуална трансгресия, изнасилване, инцест, самоубийство, убийство, мазохизъм, всичко това в Мьобиус се случва при пълна липса на диалог.
Действието е нагнетено отвъд предела на възприемане. Разказани с езика на тялото шокиращите интервенции са с такава честота, че някои зрители напускат салона, а други отвръщат с абсурден смях.
А, Ким ки Дук е сътворил съвременна басня. (“Варайъти” сравняват историята с агонията и сексуалната обърканост в “Антихрист” на Ларс фон Триер) Визуалният и психологически контраст с будиста в началото (в края молецът с фенерчето вече е синът) недвусмислено посочва източникът на човешкото страдание.
* заглавието реферира към известната тримерна конструкция, образувана от дълга правоъгълна лента, която се усуква по дължина на 180 градуса и след това двата ѝ края се слепват. Тази форма има само един ръб и една повърхност, на която не съществуват посоките ляво и дясно.
Листът носи името на немския математик Аугуст Фердинанд Мьобиус (1790-1868). Мориц Ешер особено харесвал тази тема и много от литографиите му са посветени на този математически обект. Една от най-известните, Möbius Strip II, изобразява мравки, пълзящи по лист на Мьобиус.
П.П.
Пътите, в които чекмеджето с револвера бива издърпано, оръжието лежи веднъж върху албум на Вермеер, втория път върху Гейнсбъроу.
Ки Дук е завършил живопис в Париж.
Ако ни харесваш и искаш да продължим да пишем киноревюта, ще се радваме да ни подкрепиш – цъкни ТУК и поръчай тишърт от сайта branditi.com!
Заредена съм със силата да понеса и този филм на Ким Ки Ду/О/к , след като проспах прословутата Нимфоманка на Ларс Ф.Т. Вярвам на ККД! Съвършен в действото да обръща вътрешности, които не харесваме…Чакам ГО с налудно търпение.
Заслужава си, да. След Пиета, този филм определено бележи нов курс, спрямо всичко преди Ариранг
Така или иначе, не е толкова труден за възприемане, колкото Visitor Q на Мийке да речем:)