Francesco (1989)- Рурк подсилва залога в дилемата дух- материя

Francesco/ Франческо (1989)
Francesco е биографичен за Свети Франциск от Асизи (1181-1226) на Лиляна Кавани (Ripley’s Game), режисьор и сценарист.
Преди да стане светия Мики Рурк е чорбаджийско момче. Задържането му в плен след кръстоносен поход и широкият диапазон от телесна и духовна смърт в лагера го обръщат към Христа.
След освобождаването си оставя суетата, броката и знатната си фамилия в гардероба и приема живот на просяк.
Примерът му увлича бая народ, радостен да го следва в глад и мизерия. Отшелничество, лишения и страдания носят на учениците религиозен екстаз, какъвто никоя гъба или халюциноген не може да ти даде.
Чрез апостолски показания, лентата е завъртяна отзад напред, като един от разказвачите е супермладата Хелена Бонъм Картър. Пречупени през призмата на смирението, боксьорските мускули (татуировките също се виждат) на Рурк не само че не пречат, но и подсилват стойността на залога в дилемата дух- материя.
Безконечното въргаляне в кал, чума и дъжд е рефрен до края. Но когато Франческо стига до папата – мъртъв, изоставен и вкочанен в покоите си, и му дава Думата си свалена на хартия, това е сцена с която Лиляна Кавани може да нокаутира всеки атеист.
6/10