Силни героини срещу традициите в Неподчинение

Sebastián Lelio, подобно на Алмодовар е известен с ориентирани около силни героини филми – La Sagrada Familia, Глория и Una Mujer Fantástica. Последният му Disobedience/Неподчинение (2017) не прави изключение. Мишел Макадамс и Рейчъл Уайз са двойка разпердушинваща устоите в традиционна клетка от еврейското общество. История немислима за реализиране преди десет години сега се появява в удобен за това момент.

Ронит (Уайз), Есте(Макадамс) и Довид (Алесандро Нивола) са най-добри приятели от тийнейджърство. Впоследствия Ронит намира сили да избяга от задушаващата атмосфера и става фотограф в Ню Йорк – тоталната противоположност на средновековния инкубатора, от който се е отскубнала. Връща се, когато Есте й се обажда с новината че баща й, уважаваният от всички старши равин, е починал. Зреелите в тийн годините конфликти сега се разгарят с пълна сила. Изпълненията на “сестри” Рейчъл са доста убедителни. Контрастът във физика, характер и темперамент е търсено голям. Толкова различни, колкото са Сиси Спейсък и Шели Дювал в “Три жени”(1977) на Олтман. Романтичните нюанси не пречат на достоверния поглед отвътре. Патриархалният “интериор” на следващите дословно писаното в Тората и Талмуда напомня моменти от деведесетарския Hard Believe с Гослинг.

П.П

“Ортодоксалните евреи произнасят всяка сутрин благословия към Бог за това, че не ги е създал жена, а жените благодарят всеки ден на Бог, че ги е направил такива, каквито ги е искал. Найс, а?”
Милена Фучеджиева за BIOGRAPH, януари 2018

5.00 avg. rating (98% score) - 2 votes

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.