Boogie Nights


Невероятно е, че Пол Томас Андерсън, повлиян от Скорсезе и мотивиран от успеха на Тарантино от 94-а, реализира такава голяма студийна продукция като Boogie Nights (1997). Kастът, включващ Джулиън Мур, Бърт Рейнолдс, Уилям Мейси, Хедър Греъм, Сам Райли, Марк Уолбърг и много други. Подобно Тарантино и Пол Томас,, само на 27 години тогава, винаги пише сам сценариите си.

Десетилетията на 70-те и 80-те Пол Томас дефинирана през масовия вкус и ескалацията в потреблението; еуфорията в музиката, преяждането с кич под шапката на разговори за високо, или поне за изкуство, през умопомрачителните нарко- фиести. Всеки от любимата тайфа на Пол Томас е пълнокръвно изграден – капитанът на лентовото порно, Бърт Рейнолдс, е недостижим и по своя преценка. Виждаме го в творчески пик, почти сантиментален, заобиколен е от азголени тела в служебна готовност. Бълва B-моvie-та, малко преди технологичната революция да го помете с динозаврите от неговата ера. Марк Уолбърг е в ролята на живота си. Репликите му, адски комични, са пророчески за кариерата му. Неговият Дърк Дъглър, крал на порното и блуден син, е черешката на торатата. През устата му Пол Томас шиба с камшици не само индустрията. Къде без Филип Бейър Хол – шоубиз акула и Фил Хофман – сценичен работник, влюбен в Дърк. Завърта се и Томас Джейн, който до днешен ден има едва три стойностни заглавия –  Stander(2003), The Mist и Dark Country (2009). Хедър Греъм като Rollergirl, е свежа, секси находка, драматично измерима с ранимата майка и порно прима на Джулиън Мур. Сцената, в която унижавал я в даскало пич получава картбланш да налази звездата, по която само е лъскал е билото на филма. Пол Томас завърта колелото до 360 градуса. Повечето персонажи издържат центрофугата, други, като Малкия Бил – гениален Уилям Мейси, изпадат.  Фейсът му все пак остава, върху голям, наивистично

нарисуван портрет в сараите на Джак (Бърт Рейнолдс). Дон Чийдъл е втрисащо смешен. Героят му, порноактьор като останалите, е романтик с неподходящи за времето и произхода си вкусове, обсебен от идеята да отвори магазин за хай-тек уредби.  Сам Райли също може да се гордее. Бийсти Бойс в клипа на Sabotage са направили пародия на седемдесеттарската му пародия в този филм. Освен разказваческия размах има много сходства с бъдещия Magnolia – от необяснимите външни абсурди до хаотичните, безсмислени и сякаш неизбежни лутания и падения, общото е желанието у героите, чупливи и упорито заблудени като всички нас, да удържат достойнството си, или да се завърнат към него, така както го разбират – за един то е публичното споделяне на 34 сантиметров орган, за друг – талантът на фокусник, за трети е похотливото, и в някаква степен мъдро воайорстване зад окуляра на камерата.

5.00 avg. rating (98% score) - 2 votes

, , , , , , , , , , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)