Един мъж и една жена: 20 години по-късно


Un homme et une femme, 20 ans déjà

To leave is romantic, to return is baroque.
Anton LaVey

Kакто казва заглавието Един мъж и една жена: 20 години по-късно(1986), Клод Льолуш прави дръзкия комерсиален ход да вкара Жан Луи Трентинян и Анук Еме в старите им роли, двайсет години след оригинала. Сюжетът е актуално о/съвременен, като преплита повече от един филм.

man_and_a_woman_20_years_still_0

Ан Готие от скриптър вече е продуцент на филми с дъщеря, нейно дословно копие. С претекст за кариерен ход, Ан иска съгласието на Жан-Луи, когото не е виждала оттогава, да филмира любовната им история от дъждовен Довил. Жан Луи от тестов пилот вече е ръководител на такива, един от които е синът му, обещаващ състезател.
Черно-белите ретроспективни кадри не само повтарят, а и доизмислят първообраза. Във филма на Ан Готие с монтирани кадри от предния филм и нови, с актьори които ги играят, двайсет години по младата Анук Еме не допуска Жан-Луи до себе си и остава скърбяща вдовица. Моралните скрупули този път са прехвърлени върху Жан-Луи, чиято стара страст наранява младата му любовница, колежка в авто-мото екипа дотолкова, че последната му спретва наистина перфектно отмъщение с изгубване в пустиня.

Мелодраматичните нотки са балансирани с криминалната история за серийно убийство около избягал психопат и хладнокръвен доктор. Изненадващият леър е обоснован от флуидното авторство на филма и изградената върху авторефлексията конструкция. Това ще рече, че Льолуш често монтира и създава сюжетни нишки според веруюто на Ан Готие за съспенса и изрязаните сцени (валидно е и обратното впрочем).

 

5.00 avg. rating (98% score) - 1 vote

, , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)