Патинсън, Редфорд и Гай Пиърс, около Уди Алън и Содърбърг в настоящата топ 5-орка


Good Time (2017) е финансово изстрадан проект на съпружеската двойка Benny Safdie и Josh Safdie, с голям личен ангажимент от звездата на филма Робърт Патинсън и добро актьорско включване от Benny Safdie. Филмът е замислен като изповед за живота на улицата, през призмата на “един ден на” обречените на нескончаема катастрофа двайка братя, единият от които е бавноразвиващ се. Започва обещаващо, развива се вяло и завършва унило.

Някой може да привиди грозния портрет на Америка на трета скорост – социално невидимите, крими утайката, невидимите за обществото и тн., обаче липсва доза гениалност като тази на Абел Ферара, например, която да удържи добрия материал над водата. Бени и Робърт не го спасяват, но пък никой не може да отрече достоверните им превъплъщения.

С редуциран диалог и със звездната подкрепа на Брус Дърн и Матиас Шьонертс Робърт Редфорд и Джейн Фонда елегантно демонстрират какво е да си динозавър в бранша, борейки темите за стареенето, свободата, отговорностите и предразсъдъците в семейната и обществената клетка.

Our Souls At Night събира олдскул двойката за четвърти път, след The Chase (1966), Barefoot in the Park (1967) и The Electric Horseman (1979).

Memento / Мементо (2000) е нарицателно за стил и класа, а и е емблематичен (без това да е клише) за Кристофър Нолън (Following,1998). Крими ноарът представя почти невъзможното, заради липса на краткосрочна памет разследване на специалист по застрахователни дела, загубил жена и памет в инцидент.

Ежедневно героят на Гай Пиърс (велика роля) реди отново и отново парчетата от пъзела на хлъзгавите мними спомени, допълнително манипулиран от запознатите със случая му хора. Лъжа и истина, реалност и параноя стават неразличими, но целта е възмездие, а то не може да е без адресат. Единственият филм, при който монтажа отзад-напред е концептуално обоснован. Carrie-Anne Moss и Joe Pantoliano също са страхотни.

Изневяра, романс и предателство на Кони Айлънд – Wonder Wheel (2017) отбелязва 82 годишнината на автора си Уди Алън. Мрачна петдесетарска история, превъзходно хореографирана и оцветена от кръстника на операторите Виторио Стораро.

Кейт Уинслет, Джъстин Тимбърлейк, Джуно Темпъл и Джеймс Белуши са във фатално миксирани взаимоотношения, на пръв поглед изглеждащи като треторазряден тенесиуилямс – на втори (според зложелателите на Алън) като разчистване на лични биографични сметки.

Във всеки случай в обсесивното рециклиране на сходни етични парадигми личи умора. Липсват ми тежките удари на Matchpoint и Cassandra’s Dream.

Притиснати до стената лузъри прецакват системата с финес и достойнство. Logan Lucky / Късметът на Логан е класически Содърбърг (първия му филм след обявеното оттегляне след Behind the Candelabra, 2013), този път здраво стъпил в социалния прочит на Америка, дишащ един и същи въздух с American Honey(2016).

Забавен и интелектуално адекватен, Късметът на Логан е своеобразмо отмъщение на нормалността в киното. Много добър тандем между Даниъл Крейг, Адам Драйвър и Чанинг Тейтъм.

 

5.00 avg. rating (98% score) - 1 vote

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)