The Thief


The Thief

” Нощем, когато всички спят
и вляза в непозната къща,
когато застана пред шкафа,
който трябва да разбия,
се чувствам като прероден.
След това?
След това се прибирам и отново съм никой.”

the-thief-of-paris

Позициониран  в Belle Epoch и последните десетилетия на деветнайсти век, Le Voleur е пропит от шестдесетарски концепции и френски екзистенциализъм.  С осигурен щедър бюджет за продукцията, Луи Мал не се страхува да бъде подривен, груб и некоректен към лицемерния морал (кой морал не е); Луи Мал е и високо поетичен, обладаващ необходимата доза революционен патос. Стилен и минималистичен като предварително обречен бунт. Като Жан Пол Белмондо, в добре ушит (но евтин) костюм и кожени ръкавици, който след като ги опразни, попилява бижутерските витрини със щанга и разкъртва скъпата буржоазна мебел с послание и наслада. Спасението е в действието. Ценностите подлежат на подмяна(и кражба)- достойнството не.

 

 

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

, , , , , , ,

  1. No comments yet.
(will not be published)